Nieuwsbrief De Doedelzak

doedelzak

De Doedelzak
is het digitale clubblad van de vereniging.

Wat kunt u hierin terugvinden?

• Nieuws van het bestuur
  • Nuttige (gezondheids) artikelen
  • Ingezonden stukken (van onze leden)
  • Oproep voor activiteiten
  • En nog veel meer

Onze nieuwsbrief De Doedelzak zal met enige regelmaat in uw mailbox verschijnen.
De nieuwsbrief wordt ondersteund door onze adverteerders/sponsors, die u hier terug kunt vinden.

Wij hopen dat onze leden zich willen inzetten om de nieuwsbrief te voorzien van stukken over hun Gordon Setter(s).Heeft u leuke verhalen, grappige anekdotes of bent u op een mooie vakantie geweest met uw Gordon laat het ons weten. Natuurlijk behoort een memoriam over uw Gordon Setter ook in onze nieuwsbrief thuis, zodat hij/zij een mooi eerbetoon krijgt.

U kunt alles inzenden aan onze redactie: Wim Kramer en Ton Janssen.
E-mail: redactie@gordonsettervereniging.nl of klik hier

Heeft u interesse om te adverteren? Neemt u dan contact op met onze voorzitter Wim Kramer.
Hij kan u alles vertellen over de mogelijkheden en kosten.

Wandelingen

Meerdere malen per jaar organiseren wij een gezellige wandeling voor onze leden. Bent u geen lid, maar wel nieuwsgierig dan bent u natuurlijk ook van harte welkom om eens mee te wandelen.

We doen ons best om diverse locaties verspreid over het land te vinden waar onze Gordon Setter(s) heerlijk los kunnen wandelen.

Wij zoeken altijd naar locaties waar de honden los mogen lopen, waar het veilig is (dus geen wegen door het losloopgebied) en het liefst met een horecagelegenheid in de nabije omgeving. Heeft u tips voor een geschikte locatie dan horen wij deze heel graag van u!

Uw tips kunt u doorgeven per e-mail, klikt u hier om een mail te sturen

(Kampioenschaps)clubmatch

Winnaars Kampioenschapsclubmatch 2016

De (kampioenschaps)clubmatch is een jaarlijks terugkerend evenement van onze vereniging. Dit is een door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland erkende CAC-show, waarvan de resultaten mee tellen voor het Nederlands Kampioenschap.

Dit is een schoonheidswedstrijd voor Gordon Setters, waar een goed beeld te verkrijgen is van het ras. Voor veel mensen is de clubmatch de eerste stap om met hun hond showervaring op te doen.

De afgelopen jaren hebben wij samen met de Vereniging van Liefhebbers van de Engelse Setter en de Nederlandse Pointer Club onze (kampioenschaps)clubmatch gehouden onder de naam “Britse Staande Hondenshow”. Ook voor komend jaar staat dit weer op de planning.

Familiedag

De familiedag is een tweejaarlijkse dag voor de hele familie, die in het teken staat van gezelligheid met elkaar.

Op deze dag worden alle leden en liefhebbers van het ras uitgenodigd om deel te nemen aan leuke activiteiten en is er de gelegenheid om in ongedwongen sfeer kennis te maken met andere liefhebbers van ons mooie ras.

Zo’n familiedag bestaat bijvoorbeeld uit een wandeling, waarbij de honden lekker kunnen ravotten met elkaar. Daarna een lunch, gevolgd door enkele leuke activiteiten voor baas met hond met als afsluiter het inmiddels befaamde Setter-rennen.

Jongehondendag

De Jongehondendag is een tweejaarlijks evenement, waarbij jonge Gordon Setters (tussen 2-3 jaar oud) gefokt door bij ons aangesloten fokkers en/of van onze leden opgeroepen worden.

Voor degenen die nog niet eerder meegedaan hebben aan een Jongehondendag: het enige waar uw hond aan moet voldoen om mee te mogen doen is het bezitten van een Nederlandse stamboom. Uw hond hoeft geen showervaring te hebben.

Voor u is de Jongehondendag dé mogelijkheid om ouders, broertjes en zusjes van uw eigen Gordon Setter terug te zien. Voor de fokkers en de vereniging is deze dag ideaal om de ontwikkeling van het ras te kunnen volgen. De honden komen met hun aanwezige broer/zusjes en eventueel aanwezige ouder(s) tegelijk in de ring voor de keuring. Zij worden ieder afzonderlijk gekeurd en ontvangen een keurverslag van de keurmeester. Per nest geeft de keurmeester ook nog een korte toelichting wat zijn bevindingen zijn.

In de ring wordt verwacht van de hond dat hij aan de lijn met de baas een rondje kan rennen in een rustige draf, zich laat betasten door de keurmeester en kort netjes kan staan zodat de keurmeester het verslag kan opmaken.

Er zijn voor u geen speciale benodigdheden voor deze dag behalve een gewone hondenlijn om de hond aan voor te brengen, dat wil zeggen een normale halsband met riem of iets dergelijks als een jachtlijn. Géén prikbanden, flexi rollijnen, halti’s of tuigen!

Mocht u nog niet eerder geshowd hebben dan kunt u hier klikken voor meer informatie over het showen van uw hond

Veldwerk

In Nederland is helaas de ruimte, die voor het oorspronkelijke werk van ons ras nodig is, vrijwel niet aanwezig.  Om aan de natuurlijk aanleg van de Gordon Setter tegemoet te komen, kan men eventueel deelnemen aan veldwerk wedstrijden. Data’s van de voorjaars- en najaarswedstrijden zullen wij publiceren op onze website bij agenda.

Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met:

Elly ’t Lam
Mobiel:06-24 27 39 85
Klik hier om een e-mail te sturen