Op zondag 23 september organiseren wij onze familiedag samen met de Vereniging van Liefhebbers van de Engelse Setter (VES). Een gezellige dag voor het hele gezin.

We beginnen de dag om 11:00 uur met een wandeling in het hondenbos “het Leesten” te Ugchelen.

Na de wandeling moeten we een paar minuutjes rijden naar het terrein van de Apeldoornse Kynologenclub, waar men gebruik kan maken van een luxe lunch. Deze lunch bestaat uit: soep v.d. dag, twee luxe belegde broodjes, sappen, verse huisgemaakte salade, kipsaté met brood en een fruitsalade. Voor kinderen t/m 15 jaar hebben wij (als alternatief): frites met een snack naar keuze, limonade en een ijsje na. De prijzen zijn: luxe lunch € 13,00 p.p. (leden) en € 16,00 p.p. (niet-leden) en € 5,00 p.p. voor de kinder lunch. Update 17.9.2018: U kunt zich niet meer opgeven voor de luxe lunch, maar kunt wel bij de kantine terecht voor een broodje en/of frites e.d.

Na de lunch hebben wij enkele activiteiten op het programma staan, waaronder een korte trimdemonstratie van Hondenverzorgingssalon Piekfijn, die een ieder tips geeft uzelf uw Gordon en/of Engelse Setter kunt verzorgen.

Voor de kinderen wordt er een kind/hond show georganiseerd, waarbij de kinderen samen met hond verkleed in de show ring mogen verschijnen. Zij laten de hond netjes staan en lopen vervolgens een rondje door de ring. Uiteindelijk wordt de meest mooie / leuke / lieve combinatie tussen kind en hond gekozen als winnaar. Voor elke deelnemer hebben we een aardigheidje.

Gedurende de middag is er ook iemand aan aanwezig die kinderen kan schminken en iemand die ballonfiguren kan maken. Daarnaast zal er een teken/kleur tafel worden ingericht met kleurplaten en potloden e.d..

Natuurlijk zal er ook nog een spelelement zijn waarbij baasjes met hun hond aan de slag mag gaan, meer daarover op de dag zelf.

En de dag wordt uiteraard afgesloten met het inmiddels befaamde Setter rennen, waarbij er gekeken wordt naar de snelste Gordon of Engelse Setter.

Ook niet-leden die deze rassen een warm hart toedragen zijn van harte welkom!

Wilt u ook aanwezig zijn op deze gezellige dag, meldt u dan aan via het aanmeldingsformulier.