Wilt u gaan fokken met uw setterteefje of uw reu ter dekking aanbieden? Of wilt u graag weten hoe uw setter beoordeeld wordt op zijn of haar uiterlijk? Graag nodigen De Gordon Setter Vereniging en de Ierse Setter Vereniging jullie uit voor de eerste fokgeschiktheidskeuring.

Keurmeesters zijn Lida Reeskamp-Blok en Tuus van Adrichem Boogaert-Kwint. Beide zijn sinds lange tijd keurmeester van vele rassen in rasgroep 7 Staande Honden, waaronder de Gordon en de Ierse Setter. De Setters worden in de ruime ring door beide keurmeesters beoordeeld (er worden geen showtalenten gevraagd) naar de punten van de rasstandaard en krijgen de kwalificatie fokgeschikt of niet. U krijgt persoonlijke uitleg van de keurmeesters hoe zij uw setter beoordeeld hebben. Direct na de keuring kunt u een professionele foto van uw setter laten maken door onze fotograaf.  Natuurlijk mag u ook samen met uw setter op de foto. Achteraf krijgt u het verslag en de foto van uw setter per mail thuisgestuurd.

Inschrijven is voor Gordon en Ierse Setters vanaf 15 maanden leeftijd.
Tijdstip: vanaf 13.30 uur (afhankelijk van de dan geldende coronaregels zal u een tijdstip vernemen wanneer u aanwezig mag zijn).
Plaats: AKC Apeldoorn (het is een buitenring, maar er is een kantine aanwezig)
Kosten per setter: 27,50 euro (inclusief de foto van uw setter en een drankje in de kantine)

Aanmelden kunt u door middel van het online inschrijfformulier in te vullen, welke u hier kunt vinden

We zullen het prettig vinden om zoveel mogelijk eigenaren en fokkers met hun setters te ontmoeten.
We gaan er een gezellige dag van maken

Fokgeschikheidskeuring sept 2021