De Jongehondedag van 14 augustus hebben we uit voorzorg en met het oog op het welzijn van onze leden en diens hond(en) afgelast vanwege de hittegolf, maar we hebben een nieuwe datum gevonden.
Op zondag 16 oktober 2022 zullen we nu de Jongehondendag organiseren op dezelfde locatie, te weten Manege Fjordhest Gard te Hoenderloo.

De Jongehondendag is een eigenlijk een tweejaarlijks evenement, waarbij jonge Gordon Setters (tussen 2-3 jaar oud) gefokt door bij ons aangesloten fokkers en/of van onze leden opgeroepen worden. Door de pandemie is deze dag echter stil blijven liggen, waardoor een deel van de jonge Gordons nog niet opgeroepen zijn. We hopen nu met deze editie een inhaalslag te maken en daarvoor zullen wij dit keer de Gordon Setters geboren in het jaar 2016 t/m 2020 uitnodigen.

Voor degenen die nog niet eerder meegedaan hebben aan een Jongehondendag: het enige waar uw hond aan moet voldoen om mee te mogen doen is het bezitten van een Nederlandse stamboom. Uw hond hoeft geen showervaring te hebben.
Er zit geen wedstrijdelement in de Jongehondendag. Voor u is de Jongehondendag dé mogelijkheid om ouders, broertjes en zusjes van uw eigen Gordon Setter terug te zien. Voor de fokkers en de vereniging is deze dag ideaal om de ontwikkeling van het ras te kunnen volgen. De honden komen met hun aanwezige broer/zusjes en eventueel aanwezige ouder(s) tegelijk in de ring voor de keuring. Zij worden ieder afzonderlijk gekeurd en ontvangen een keurverslag van de keurmeester. Per nest geeft de keurmeester ook nog een korte toelichting wat zijn bevindingen zijn. De keurmeester dit jaar zal Mevr. Gerda Halff-van Boven zijn.

In de ring wordt verwacht van de hond dat hij aan de lijn met de baas een rondje kan rennen in een rustige draf, zich laat betasten door de keurmeester en kort netjes kan staan zodat de keurmeester het verslag kan opmaken.
Er zijn voor u geen speciale benodigdheden voor deze dag behalve een gewone hondenlijn om de hond aan voor te brengen, dat wil zeggen een normale halsband met riem of iets dergelijks als een jachtlijn. Geen flexi-rollijnen, halti’s of tuigen
en uiteraard geen prikbanden.

Mocht u nog niet eerder geshowd hebben dan kunt u hier klikken voor meer informatie over het showen van uw hond

De uitnodigingen voor deze datum zullen opnieuw naar iedereen verstuurd worden per post incl. inschrijfformulier. Maar u kunt het gemakkelijkst inschrijven via ons online inschrijfformulier, welke u hier kunt vinden: Jongehondendag inschrijfformulier