Workshop Mantrailen

Op zondag 21 april 2019 organiseren wij (enkel) voor onze leden een ontzettend leuke workshop, namelijk Mantrailen.
In samenwerking met Marjolein Rietkerken van Dogpassion gaan we deze dag op de Galderse Heide te Breda met onze Gordon Setters aan de slag.

Wat is mantrailen

Mantrailen is het speuren naar een “vermist” persoon. De hond krijgt een geurartikel aangeboden van de persoon die hij zoeken mag. Daarna gaan we uit van de natuurlijke instincten van de hond. We hoeven hem niet te leren ruiken, dat kan hij al, hij heeft immers een neus. Wat we de hond wél gaan leren is zich te concentreren op één geur, keuzes maken en leren omgaan met verschillende situaties en weersomstandigheden.

Als eigenaar loopt u niet verveeld achter een trekkende hond aan, u bent onderdeel van een hardwerkend duo. U zult leren de lichaamstaal van uw hond te lezen, herkennen waar geur heen trekt en u puzzelt mee op momenten dat uw hond het spoor even bijster is. Tijdens deze workshop worden steeds 3 verschillende rollen vervuld, waarbij je niet alleen met je eigen hond aan de slag gaat, maar ook actief betrokken wordt bij het leerproces van anderen.

De rollen tijdens de workshop zijn:

• Handler van je eigen hond
  • spoorloper voor een ander team
  • observeren van een werkende combinatie of bemannen van bivak (zodat wachtende honden niet onbeheerd achter blijven)

De workshop duurt ongeveer 1,5 uur op basis van 3 deelnemende honden.
Deze dag worden er 3 x 3 sessie van 1,5 uur georganiseerd.

Hieronder de tijden, waarop de sessies zullen plaatsvinden:

• 10:30 – 12: 00 uur
  • 12:45 – 14:15 uur
  • 14:45 – 16:15 uur

Let op! U kunt bij inschrijving een voorkeurstijd opgeven, echter kunnen wij deze niet 100% garanderen in verband met de beperkte beschikbaarheid per sessie. Wij doen ons best hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Deze workshop kost € 32,50 per combinatie.
Dit dient u voor deelname aan ons over te maken (bedrag dient uiterlijk 19 april op onze rekening te staan).
U ontvangt een bevestiging van ons enkele dagen na insturen van het online inschrijfformulier, hierin staat waar u het bedrag naartoe kunt overmaken.

INSCHRIJVEN? KLIK HIER

VOL IS VOL!!