WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN OP ZOEK NAAR EEN GORDON SETTER PUP!
FRAUDULEUZE PRAKTIJKEN OP MARKTPLAATS!!

Beste mensen,
We weten dat in deze tijd veel mensen op zoek zijn naar een pup, waaronder ook ons prachtige ras. Daarnaast zijn er ook meerdere fokkers, die juist nu vanwege corona hun plannen hebben uitgesteld of uitstellen. Dit betekent dat de vraag veel groter is dan het aanbod.. en juist daarom gaan mensen op zoek op marktplaats of puppyplaats en dergelijke. En broodfokkers zien hun kans schoon om nog hogere prijzen te vragen, nog meer pups te fokken in bizarre omstandigheden of vanuit het oostblok te importeren.

MAAR …. er zijn ook mensen/groepen, die doen alsof ze pups te verkopen hebben en U geld afhandig proberen te maken. Zo ook de adverteerder(s) van onderstaande marktplaats advertentie.

We hebben al enkele meldingen gehad, die mensen waren wantrouwend en kwamen bij de vereniging terecht. Zijn er gelukkig niet ingetrapt. Helaas is er in ieder geval 1 echtpaar de dupe geworden van deze groep en zo’n 1200 euro armer. Geld wat ze hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug zullen zien. Zij hebben meermaals contact per mail gehad met de “fokster” genaamd Natalie Ivron Djuissi, pups zouden zich niet in Wageningen maar in Donegal (Ierland) bevinden. Echter zijn de bankgegevens waar het echtpaar geld naar overgemaakt heeft een bank in Litouwen. Er worden verder geen persoonlijke details gegeven, geen adres, telefoonnummer in Ierland enz. Wel hebben ze foto’s van de pups ontvangen met daarop een dame, wellicht is dit de fokster, of zijn deze foto’s gestolen van iemand en worden ze dus misbruikt.

Wij raden iedereen op zoek naar een Gordon Setter pup aan, om enkel bij een bekende, betrouwbare fokker aangesloten bij een rasvereniging uw pup te halen. Kijk op onze website en daar kunt u vinden welke fokkers aangesloten zijn, doe uw onderzoek, neem contact op en vraag of u op de wachtlijst geplaatst kan worden.

In deze tijd zal het lastiger zijn om even langs te gaan om kennis te maken, maar u kunt altijd bellen om uw vragen te stellen en een gevoel te krijgen of u juist zit. Onze fokkers zullen juist graag informatie verstrekken per mail of telefoon en ook meer over u willen weten. Zij kunnen u informeren of het ras goed bij u aansluit. Maar zij kunnen u zeker meer vertellen over de afkomst van hun honden, de gezondheidsresultaten enzovoort. Daarnaast mag u uiteraard ook altijd ons raadplegen!

Blijf dus ver weg van onderstaande advertentie!
Adverteerder NAT .. uit Wageningen
Titel: Prachtige Gordon Setter Pups

************* UPDATE *********************

De foto’s die per mail gestuurd werden, zijn gestolen van internet en derhalve misbruikt om geloofwaardig over te komen. Deze zijn oorspronkelijk van een fokster uit Amerika.

De advertentie is momenteel van Marktplaats verwijderd, maar nogmaals aan iedereen het dringende advies om dit soort advertenties te vermijden.

En aan de fokkers het advies om je foto’s (zeker hier op facebook) te voorzien van copyright / watermerk om het dit soort mensen moeilijker te maken om jouw foto’s te misbruiken