Hond van het jaar show 2022

Op zaterdag 28 januari 2023 werd de Hond van het Jaar Show 2022 georganiseerd door de Raad van Beheer. Het evenement, welke aan het begin van het nieuwe jaar het toneel is van de crème de la creme van de rashonden uit Nederland. De Hond van het Jaar Show is geen tentoonstelling waarvoor je je kunt inschrijven. Kwalificeert je hond zich op tentoonstellingen in Nederland door het kalenderjaar heen, dan nodigen wij je uit om je hond in te schrijven voor de Hond van het Jaar Show.

Een hond kan zich op verschillende manieren kwalificeren, zoals hieronder beschreven wordt.

Beste Hond van het Jaar

• Je hond heeft zich in het afgelopen jaar op een in Nederland gehouden CAC- of CAC/CACIB-tentoonstelling voor alle rassen of een bepaalde rasgroep als eerste, tweede of derde in zijn rasgroep geplaatst.
  • Je hond is in het afgelopen jaar Clubwinnaar geworden op een Kampioenschapsclubmatch van het betreffende ras.
  • Je hond is in het afgelopen jaar Beste van het ras geworden op de “Nationale”- de CAC show voor de Nederlandse rassen welke om het jaar wordt georganiseerd.
  • Kwalificatie is alleen mogelijk als je hond in het Nederlands Honden Stamboek (NHSB) is ingeschreven en de eigenaar Nederlands ingezetene is.

Beste Veteraan van het Jaar

• Je hond is in het afgelopen jaar op een in Nederland gehouden CAC- of CAC/CACIB-tentoonstelling voor alle rassen Beste veteraan van de dag geworden.

De honden worden per rasgroep gekeurd en de uiteindelijke winnaars van iedere rasgroep gaat aan het eind van de dag door voor Beste Hond van het Jaar 2022. Dit jaar waren er 28 deelnemers in rasgroep 7, waaronder 1 Gordon Setter. De rasgroep werd gekeurd door Mevr. Gerda Halff-van Boven.

En de winnaar van rasgroep 7 werd de Gordon Setter: Kamp. Twice as Nice From the Noble Friends

Eigenaar: F.J. Beekelaar & Y. Beekelaar
Fokker: From the Noble Friends, Fam. Booij

error: © GSVN: All rights reserved !!